Klise, tapi still one of my favourite :)


Tentang Lelaki yang Setia dan Wanita yang Romantis

Pernyataan di atas sudah benar kedustaannya
Keduanya sudah kita ketahui atas dasar kenyataannya
Kita sudah berhenti mengusahakannya
Aku sudah lelah berpura-pura
Kamu sudah habis jangka waktu kursus drama

Kedua orang di atas pernah kita usahakan bersama
Aku menutup mata kala dia menggoda
Kamu membeli bunga untuk aku yang (pura-pura) kau cinta
Dia terlalu cantik
Kamu terlalu klasik
Aku pilih dia dan kamu tetap memberiku bunga
Sepertinya itu adil dan menyenangkan dia

Aku bukan lelaki yang setia
Dia selalu menggodaku dengan kata-kata cinta
Kamu membosankan tapi terus memberiku bunga
Kamu tidak romantis dan selalu kalah dengan dia
Aku sudah yakin betul kalau kita sepasang pendusta

Mungkin, kamu yang gagal buat aku terpesona
Atau aku yang sebenarnya pendusta
Yang jelas aku pilih dia
Yang jelas kamu adalah pendusta
Yang jelas bungamu sudah tak lagi kuterima

Terserah kalau kamu anggap kita pendusta
Biarlah kita hina
Asal aku tetap setia
Pada dia yang pandai berpura-pura

Priajagamata

Comments

Popular posts from this blog

2023: Sebuah Rangkuman

Ode of A Farewell.

[[let's talk about love, once again]]